Goede Voeding





regels

calorieen

koolhydraten

eiwitten

vetten

vitamines

vetverbranding

stofwisseling

schema's

links

 

Schema's, berekeningen en tabellen goede-voeding

Berekening energiebehoefte Om de eigen energiebehoefte te bepalen aan koolhydraten, eiwitten en vetten kan men gebruik maken van de berekening van bovenstaand schema. De energiebehoefte is afhankelijk van het eigen gewicht, vetpercentage, dagelijkse inspanning en de sportintensiteit.

Voorbeeld berekening energiebehoefte Een voorbeeld berekening energiebehoefte.

Voorbeeld verhouding 5 maaltijden per dag Een overzicht over hoe je 5 maaltijden op een dag kunt verspreiden. Bevat goede voedingsmiddelen met een laag vetpercentage.

Voorbeeld verhouding 6 maaltijden per dag Zelfde als boven maar nu met 6 maaltijden op een dag. Vaker eten houdt in een snellere stofwisseling en helpt te voorkomen dat vet opgeslagen wordt.

Verbruik kcal per inspanning Een tabel van sportieve inspanningen met daarbij het verbruik aan aantal kilocalorieŽn per uur.

Overzicht macronutriŽnten per eenheid Een tabel van voedingsmiddelen met daarin aangegeven de hoeveelheid kilocalorieŽn, eiwitten, koolhydraten en vetten.